look up any word, like swag:
 
1.
An unreliable person. A procrastinator. A careless or lazy person. Dishonest and doesn't keep to their word. They'll tell you they're going to do one thing, and never do it. They'll tell you that they'll meet you somewhere, and show up an hour late or don't show up at all. Also spelled "flakey", or "flake" in the noun form.
She told me she would send me her pictures, but it's been 3 months and she hasn't sent me shit. She's flaky as hell.
by Theo Huxtable October 03, 2005
 
2.
Unreliable, characterized by not following through on agreed plans.
He's a straight shooter with upper-management written all over him.

Ooh, I'm gonna have to go ahead and disagree with you on that. He's been acting real flaky lately.
by 6060606060 January 07, 2006
 
3.
A person who intentionally does not come through with shit
Fuck that shit is flaky
by NoOneAtAll May 02, 2013
 
4.
being socially adaptable in a way that compromises your self-worth.
Gina is a flaky person because she seemed so real talking to me at my place, but then she was ignoring me around her friends on the basketball team.
by Calvin K. February 15, 2007
 
5.
The white people version for the term ashy .
Guy 1: Man, do you need some of my lotion? you're looking kinda ashy.

Guy 2: Am white, so that makes me flaky, not ashy.
by nightlover May 21, 2012
 
6.
A person who has taken too many hard drugs and is slipping in and out of reality. Symptoms of 'flakyness' include dropping off to sleep, rolling of the eyes, slumped body language and a refusal to do anything constructive due to drug-enduced full-body shutdown.
Bob - "Jim, your lookin flaky man. How much have you had?"

Jim - "Ugh. Can't remember man. Nah, lowe it. Cba talking"

Jim passes out, slips off his chair and collapses on the floor. He breathes lightly.
by Trent May 10, 2007
 
7.
When there is interference, as in mobile phone line or Internet connection, resulting in difficult communications
Sorry I wasn't able to reply to your text message; the signal was very flaky.
by Cerise October 08, 2006