Top definition
acting a certain way or displaying characteristics that are not congruent with one's normal behavior.
"You acting like you don't know what's going on, but you're just acting brand new".
by Bellaza86 April 19, 2009
Mug icon

Golden Shower Plush

He's warmer than you think.

Buy the plush
2
DUDE Nothing can describe Brand New. They are too great to even begin to explain...take it from me, and buy one of their cds. Listen and you will completely understand what I'm talking about.

"If I could, I would shrink myself, sink through your skin to your blood cells, remove whatever makes you hurt, but I am too weak to be your cure."

"If it makes you less sad, I'll move out of the state, you can keep to yourself, I'll keep out of your way. If it makes you less sad, I'll take your pictures all down. Every picture you paint, I will paint myself out. It's cold as a tomb, and its dark in your room, when I sneak to your bed to pour salt in your wounds."
by klrpenguin66 July 10, 2004
Mug icon

The Urban Dictionary T-Shirt

Soft and offensive. Just like you.

Buy the shirt
3
a person's behavior which is drastically different than normal usually because they are in the presence of certain people.
"Oh she gonna act all brand new today because her friends are around when she was all in my face last night!"
by SweetTart2K February 27, 2004
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
4
Brand new is a damn good band with possibly the best lyrics I’ve ever heard. It’s hard to describe the music without you guys having heard it but ill try. The words are cleverly and subtly delivered. The ‘Deja Entendu’ album is ‘an album of such breathtaking honesty and dripping with delicate song writing’ (the Fly) Its kinda hard to pigeonhole this band as a specific type of music except damn good!!!!! The music is a kinda rock but the songs build up to such a crescendo that they really gets to you and you can just get it and understand it.
Jesse Lacey (singer dude) sings in such a powerful way on some tracks that you get the message and it stirs some emotions in you, and on others he sings so quietly and in such a heartfelt way that it touches you. He really goes for it and his voice gets really husky and cracked with the feeling he pours into the songs. If the emotion of the song calls for a scream he can deliver it.

The music itself is cleverly done and yet with a specific ‘Brand New’ style, with key chords and patterns, but each song is pretty much unique with the kinda feel it gives.

To be honest with you, I’m not going to go on about how I ‘totally relate to the guys in the band’ because I don’t know them and to say that is sad, but I think this band is good, as their music is the kinda thing I feel sometimes and with I could say.
Listen to the music and you'll know what i mean
by men dont protect you anymore September 08, 2004
Mug icon

The Urban Dictionary T-Shirt

Soft and offensive. Just like you.

Buy the shirt
5
A band that is good x 839842301 that doesn't really fit into one specific musical genre, so when you bluntly classify Brand New as "emo", you're kind of wrong.
Your Favorite Weapon, Deja Entendu... it's all radtastic, baby.
by Gwenaëlle May 31, 2005
Mug icon

Cleveland Steamer Plush

The vengeful act of crapping on a lover's chest while they sleep.

Buy the plush
6
An awesome band that has really great music unlike anything i've ever heard before..I am addicted.
My friend and I started the Brand New obsessive fan club
by Ang January 16, 2004
Mug icon

Donkey Punch Plush

10" high plush doll.

Buy the plush
7
brand new is an amazing indie like band

the morrisey/the smiths looooove child
'so to speak' jesse lacey
is an amazing lead singer/ songwriter i personally have drawn inspiration to become a lead singer from him
and thats were my band started
so
im giving my highest recomendations to this band
pick up the cd 'your favorite weapon' first though because well it will start things out
then get 'deja entendu' its more experimental/ amazing
haha
brand new>living
brand new>breathing
brand new>trashy punkpop crap
brand new>saltine crackers?
by t-radical squared May 11, 2005
Mug icon

Cleveland Steamer Plush

The vengeful act of crapping on a lover's chest while they sleep.

Buy the plush