Top definition
You ate so much, you feel as if you're pregnant. Also, your stomach sticks out massively.
Dude, I ate so much I have a food baby!
by supaaacoolyo October 26, 2011
Get the mug
Get a food baby mug for your Facebook friend James.

Challenge Video

Apr 16 Word of the Day
"allow it" means to just leave something alone, or don't worry about it. People in West London say this quite often.
Ahmed: Wanna walk to the station?
Joseph: Nah, allow it blud, can't be arsed, I'mma get the bus.
by ak47 February 27, 2004
Get the mug
Get a allow it mug for your cat Riley.
2
when you eat so much, that your stomach looks pregnant
Jeez! I ate so much, I look like I am having a food baby!
by Meadow Soprano September 25, 2005
Get the merch
Get the food baby neck gaiter and mug.
3
After a very large meal, when your stomach bulges a little with food, and you can kinda pretend you're pregnant, but the baby inside is only actually food.
After the five course meal, Jessica's food baby was so large that a guy asked her when she was due.
by sleepnix February 20, 2009
Get the merch
Get the Food baby neck gaiter and mug.
4
When a person, typically a thin one, indulges in a large amount of food which makes their stomach stick out from the fullness as if they're pregnant.
In the movie Juno:

Juno: I'm pregnant.
Leah: What? Honest to blog?
Juno: Yeah. Yeah, it's Bleekers.
Leah: It's probably just a food baby. Did you have a big lunch?
Juno: No, this is not a food baby all right?
by macguff the crime dog March 24, 2008
Get the merch
Get the food baby neck gaiter and mug.
5
after you eat, the fattyness in the lower abdominal area. can be mistaken for 3-4 monthes pregnant
i have a foodbaby!
by foodbabyyy March 07, 2009
Get the mug
Get a foodbaby mug for your Uncle Georges.
6
A kind of belly that you get after eating a ton of food, where to the point where your belly is like a woman's child in the womb, where the term gets it's name. This fortunately is temporary, considering you shit all of the food away in the end of the process.
Oh god... *buraaap!* I-I think I have ate too much food... got a damn Food baby right now... *urp* I think I should probably let it rest...
by That2000'sKid October 26, 2017
Get the mug
Get a Food baby mug for your friend Callisto.

Activity