Top definition
to score a point in a sports game
Run man! Take it to da House!!
by BShizzle October 09, 2003
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
2
to do it to it; go all out and do it real properlike. real horrorshow.
Hell yeah we're going out tonight; we're gonna take it to the house.
by Marco St. John May 03, 2005
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
3
To go home to take a poop, instead of at work, school, stores, restaurants, etc.
Bill: "Dude, I gotta shit in the worst way!"

Ted: "Then go, dude- Wal Mart's bathrooms aren't that dirty."

Bill: "Screw that bro, I've gotta take it to the house!!"
by J3553 January 16, 2009
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
4
Sexual terminology for take your woman to the house and get your game on
Damn guy, take it to the house.
by HA! September 19, 2003
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
5
I asked where to bring the couch, she said "Take it to the house."
by MontBlanc September 21, 2003
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
6
Commonly used in sports, to "take it to the house" means to score a point in a big play. The term is almost always used in the context of American football, usually after a player gets a large breakthrough play and takes it all the way to the endzone after a long run.

This term is also applicable in American football when a player catches an interception and runs it all the way for a touchdown (coined as pick six) or when a player returns a field goal kick that was either short or blocked (coined as kick six after the 2013 Auburn-Alabama game).
"And he's gonna take it to the house for the win!"
by Psedoudnym January 03, 2017
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
7
Meaning is derived from the Phrase "take it the (god) the big man"
You got a problem with that, Take it to the house.
by StaticlyCharged September 22, 2003
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug