look up any word, like cleveland steamer:
 
6.
Any action or phrase establishing yourself as the dominant one in the relationship
Had to Power Up on her, she ain't gonna be speakin to me like that
by Ceno October 18, 2005
 
1.
The increase in energy and apparent increase in ability associated with e by users of the drug.
Come on, baby, power up with me; I just dropped me some ecstasy.
by jen May 29, 2005
 
2.
to increase ones power within the body showing a great increase in strength, speed, and stamina. when power up is achieved an aura of energy will be generated.
dammit he is stronger than we thought, well i guess there is only up thing to do POWER UP!!AAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!
wushwushwushwush.........This ends now!!!
by getsuei May 06, 2008
 
3.
1.To suddenly gain an advantage over something at the last minute even when your out matched.

2.A warning to your foe to prepare themselves for a hard or difficult match
1.Main that test was hard man but I powered up on it and passed anyways.

2.Man you power up Micheal I am not taking your crap today.
by Wisdom100 November 09, 2012
 
4.
The act of, or a calling for the act of, recreational marijuana consumption. Esp. preceding an activity, such as, gameplay, movie sesh, music {appreciation or creation of}, etc. (A localized term. Not common outside area of origin.)
1)
Stoner 1: Dude, it's game time.
Stoner 2: Sweet, we should probably power up.
Stoner 1: Good call. I'll get the bucket (-bong).

2)
Stoner 1: Dude, you're Mom is on the phone
Stoner 2: Duuuude, I JUST powered up! Tell her I'm asleep, or out, or something!
Stoner 1: Mrs Mom? Um, yeh, Johnno's like, out, or asleep or something. Sorry dude, later!

3)
Stoner 1: Dude, got any power ups?
Stoner 2: Nah man, I'm out hey.
Stoner 1: Bummer dude.
Stoner 2: Yeah.
by Zee Gee January 18, 2006
 
5.
To proceed to howl insanely like a beserked wolf in the face of passers by as you drive back from Tenkai. It is the ONLY way to achieve enlightenment amongst world pwnters. Note, there is a "sub-level" incantation of this act, which is only utilised by quenks, jippos, human trash etc (a.k.a Ray). It is termed "Bower arp" and simply goes to infuriate OCP Directors.
Power Up!! arrroooo oooo awoooo oooo woooo
by Bob Morten September 23, 2005
 
7.
1. To jerk ones self off.

2. To please self, so much, you indeed start to gain powers.

3. To masterbate.
1. Damn, that guy last night at the club, i swear he cant get laid, and all he does is power up.

2. Later guys, im off to go Power up.

3. Damn that fat guy is SOO powerful, hes been Powering Up all day!
by Richie February 24, 2004