look up any word, like ratchet:
 
33.
Typically a teenage girl with an obsession towards something: a show, movie, book, person, etc. There are three types of these fan girls:

Normal fan girl:
Perfectly normal girl, may even be pretty. Has an obsession, but keeps it to herself. Might read fanfiction, have a blog dedicated, several merchandise related to this obsession. Safe to approach.

Crazy fan girl:
Relatively normal girl, sometimes pretty. Really enjoys her obsession. May talk about it every once and a while. Reads fanfiction daily, and writes it. Dedicates 1-2 hours of her life to this obsession. Owns several pieces of merchandise. Cosplays every once and a while. Approach with caution.

Completely insane fan girl:
Needs to go to a mental facility, usually does not care about beauty in any way. Rarely pretty. Loves her obsession (typically anime) more than anything in the world. If you took away her internet access, she would retreat to her army of merchandise related to her obsession. But, after a few hours, would die of lack of fanfiction. Cosplays almost every weekend. Dedicates 6-7 hours of her life to her obsession. Spends the rest of it thinking/dreaming about it. If you encounter this type of fan girl, call the police immediately. DO NOT APPROACH.
Normal fan girl: "My favorite show is NCIS. I really like it. What's yours?"

Crazy fan girl: "OMG I love Harry Potter so much. My favorite character is Draco. I know he's a bad boy, but I can't help but love him. *SQUEE*"

Completely insane fan girl: "Hetalia is like the greatest thing ever. Look, I've got my Italia shirt on. I'll wear my bracelet and headband tomorrow, and I'll even bring in my stuffed Chibitalia collection to show you! It's the greatest show in the world. I stay up every night and just watch the episodes over and over and over again. Read all my fanfics. I've written over 2000! OMG *SQUEEEEE* Sorry, I just got some major feels. I ship so many different characters and, and *SQUEEEEEE* just thinking about them makes me want to write more fanfics. Let's be BFFs and talk about Hetalia all day long ^_^"
by limeade555 March 26, 2013
 
1.
A rabid breed of human female who is obesessed with either a fictional character or an actor. Similar to the breed of fanboy. Fangirls congregate at anime conventions and livejournal. Have been known to glomp, grope, and tackle when encountering said obesessions.
Hugh Jackman: 'ello.
Fangirl: SQUEEEEEE! *immediately attaches to Jackman's leg*
Jackman: Security!
by Sita Snape May 02, 2003
 
2.
A female who has overstepped the line between healthy fandom and indecent obsession
Fan: Hakkai from Saiyuki is really cool, he's smart and nice and hey, he's pretty cute.
Fangirl: Lyke OMG!!!11!one! Hakkai iz so lke totly my huzbend!
Fan: You DO realize he is a two dimensional image on your television screen right?
Fangirl: NOOO!! He'z reel and he iz al myne!
by monkey December 06, 2004
 
3.
fangirl, n.
1. (derogatory) a female fan, obsessed with something (or someone) to a frightening or sickening degree. Often considered ditzy, annoying and shallow.
2. (playful, good-natured) less extreme, a female fan who can laugh at their own passion for their particular interest (or even obsession).
1. Fangirl: OMG!!!1! i luv {insert celebrity's name} to!!!!!!!!! hes got a hot ass! ive spent teh last 6 munths planin our weding!!

2. Fangirl 1: Haha, I've been spending too much time with my Doctor Who merchandise. Ooh, look at that lovely picture of David Tennant! *glomp* Hee hee, I'm such a fangirl!
Fangirl 2: *manic grin* I'm a bit of a Doctor Who fangirl myself! Yeah, that is a nice pic, but I've got my eyes in other places... *ogles pic. of Peter Davison* ;)
Fangirl 1: LOL, mind if I join you? ;)

(David Tennant and Peter Davison are actors who have held the leading role in Doctor Who.)
by Stephemu April 24, 2006
 
4.
A female fan with an obession over anime and video game characters, or over real people like the Orlando Bloom or the guys in simple plan. Some may go as far to create cults, fanlistings, and shrines. Contrary to popular belief, not all fangirls are unatractive. Many, especially those who cosplay, actually look semi-normal or even pretty in normal settings. There are some fat and ugly ones, but not every fangirl is. They also enjoy writing fanfiction or drawing fanart. Anime and video fangirls have a habit of glomping.
anime/video game fangirl(online)
Fangirl: *Glomps* Kawaii!! OMG I love Vash. He is so uber hot!!

anime/video game fangirl(real life)
Fangirl: Lookie!! I just got the new Final Fantasy game!! And look I also got this totally kawaii plushie of Kurama! Kurama is my god!

real person fangirl(they scare me)
Fangirl: OMG I need more Orlando Bloom pictures. I must have them! I need more for my locker. Give them to me. If you don't give me some I shall kill you!!! ARG!!!
by Emi August 02, 2004
 
5.
female of approximately 12-17 years old, (though this can vary) who are obsessed by some sort of celebrity/group/band.
contrary to popular belief, fangirls are not always to be confused with stalkers. Can just be happy, excited (albeit somewhat pathetic) about the celebrity/group/band they are crushing on.
However then there are the dangerous fangirls, the kind that hound said celebrity/group/band and annoy the fuck out of other people with their shrieks of 'OMFG!'
Fangirls very often give a bad name for true, normal fans.
fangirl: like OMFGGG i wanna rape Gerard Way!!
normal fan: ..fucking freak.
fangirl: shutup!1!! im gonna have his babiiiess!1!!!1!!!
normal fan: *shoots fangirl in the head*

this is a very realistic example of what may happen do you ever cross paths with a horde of fangirls. Be prepared.
by wibbleformebibble May 22, 2007
 
6.
May be either a small organized group or a large unorganized group of young fanatical females. They suffer an absurd affinity for a randomly chosen object of obsession and base their life/daily schedual around it. Not necessarily a male object of interest although this is most common. Can possibly be a clothing line, makeup brand, latest skater look, and stupid-looking-annoyinf flip-flop sandals made out of cheap mesh and spraypaint.

Many young females are obsessed with Juicy, Ambercrombie & Fitch, and Hollister. This is the only line of clothing they will wear. If they are forced to wear something from Dillard's or Taget they suddenly cone down with a squealy, whiney voice and bitch about how *fat* and *ugly* they look. IMMEDIATE REMEDY: tell them to be quiet and go throw up again.
In a fangir's room, several fangirls sit on the floor and stare at large poster of Orlando Bloom. They do not notice the drool running down their chin.

Many fangirls make t-shirts with Orlando Bloom's face on the chest and wait outside a possible sight-place and scream until their throats bleed. A few may cry and/or faint.
by I_LOVE_LOTR May 08, 2005
 
7.
A teenage girl who is kind of obsessed with a band, footballer, singer, actor etc. They are perfectly normal girls , dont look fat or ugly and most of them are cool people. There are a few who are completely crazy and scarily obsessed but most of us are just normal people who enjoy talking about hot guys and reading fanfics about them. Yes, we use words such as glomp and squee alot and maybe we slightly overuse punctuation sometimes but its fun! And we cant help it - if you fangirl over something its actually an emotion. You just literally cant help it.
Normal Fangirl 1: OMG!!! *hyperventilates* That is officially the hottest picture ever. Guh. ♥ Spanish footballers are ♥
Normal Fangirl 2: *also hyperventilates* Agreed, that is definately THE hottest picture ever. <s>apart from maybe the Stevie/Xabi kiss</s> XD And yeah, spanish guys are gorgeous.

Crazy Obsessed Fangirl: OMG!! Thats my husband!!! I married him last week and I love him so much and I would die without him!!! OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Normal Fangirl: Okay... But yeah he is really hot =]
Crazy Obsessed Fangirl: OMG you Bitch!!! Hands off my husband!!!! Im gonna come and murder you if you ever talk about him again!!!!!! Evil Bitch!!!!!!!! I know hes hot thats why I married him!!!!!! Now fuck off and leave me alone with my husband!!!!!
by self-confessed fangirl February 07, 2007