Top Definition
kata-kata melankolis yang (biasanya) dipakai oleh jones untuk tabah melihat orang lain telah berpasangan, atau mengalami kejadian kasih tak sampai.
ce : ton (anton), malem minggu ini bisa temenin aku nda ke MOI?
co : (asik, dikode) oke oke, aku siap kok, emang mau nyari apa?
ce : cokelat kesukaan cowo ku ton, bener nih ton ga apa-apa? malem minggu loh ini.
co : (melas): ah.. gak kok aku rapopo...
by Selica March 03, 2014

The Urban Dictionary Mug

Lotsa space for your liquids.

Buy the mug

The Urban Dictionary Mug

Lotsa space for your liquids.

Buy the mug

The Urban Dictionary Mug

Your favorite word on a white mug.

Create a mug

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug

The Urban Dictionary T-Shirt

Soft and offensive. Just like you.

Buy the t-shirt

The Urban Dictionary T-Shirt

Smooth, soft, slim fit American Apparel shirt. Custom printed. 100% fine jersey cotton, except for heather grey (90% cotton).

Buy the t-shirt
aku baik-baik saja; aku tak kenapa-kenapa . (Kata ini diambil dari bahasa Jawa)
Jawa:
B : Lho kenek opo karo sikilmu, John?
J : Mari tiba, Jo.
B : Kok isok? Gak kon gowo nang rumah sakit ta?
J: Gak usah.. aku rapopo kok. Aku jek isok mlaku.

Indonesia
B: Lho ada apa dengan kakimu, John?
J : Abis jatuh, Jo.
B : Kok bisa? Nggak kamu bawa ke rumah sakit?
J : Gak usah.. Aku gak kenapa-kenapa kok. Aku masih bisa jalan.
by curly9292 April 16, 2015

The Urban Dictionary Mug

Lotsa space for your liquids.

Buy the mug

The Urban Dictionary Mug

Lotsa space for your liquids.

Buy the mug

The Urban Dictionary Mug

Your favorite word on a white mug.

Create a mug

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug

The Urban Dictionary T-Shirt

Soft and offensive. Just like you.

Buy the t-shirt

The Urban Dictionary T-Shirt

Smooth, soft, slim fit American Apparel shirt. Custom printed. 100% fine jersey cotton, except for heather grey (90% cotton).

Buy the t-shirt