A large,popular and well known company with a great popular appeal dispite substandard and/or declining quality of their main product.
Starbucks has been referred to by many purist as the Mc Donalds of coffee.
by Jip March 12, 2004
a place i am never going to . . . . EVER AGAIN!!
1: WOW, McDonald's stinks!!
2: yeah, it does!
by BagpipeHustler August 05, 2006
Worst last name EVER
S:Hi what's your name
D:Daniel McDonald

S:Really
D:Yeah
S:Can I get a mcflurry
D:*knocks Sam out*
by Southernocean August 27, 2011
Where nobody wants to end up working.
Guy: *Sees D's and F's on his report card*
Guy: Shit! Better improve my grades, or I could end up working at McDonald's!

Example 2:
Jock: You're such a nerd. *Shoves nerd*
Nerd: (thinking) Enjoy this while you can, because in 10 years time, I will own a billion dollar company while you will be working at McDonald's.
by somebody143 January 01, 2011
Crappiest fast food on Earth, name any restaurant and it's probably better.

Business is mainly bolstered by po' ghetto residents and their chillin' - which is the target audience of much of their advertising campaigns.
Instead of McDonald's, try eating at Burger King. There, at least you'll get properly-sized food.
by Steven Edwards September 22, 2007
a place where they siphon the toilets directly to the... uhh... "chocolate milkshakes"

a place where they clean up dried cum and use them for french fries

a place for freaks with red hair, noses and white faces

a place where sausages REALLY ARE pig and/or rat intestines
damn that's some really fuckin good McDonald's! wanna go add sumthin to their milkshakes?
by Dj Masta Cheez September 26, 2004
Shitty restaurant run by a huge, greedy corporation that cares only about making a profit. They don't care about the health of their customers or the wellbeing of the animals in the poorly run slaughterhouses that supply the hormone and disease laden meat for your mcnuggets or big mac. Once you get away from that fatty, nasty food, you'll never wanna go back. Read Fast Food Nation by Eric Schlosser or Don't Eat This Book by Morgan Spurlock. Educate yourself. And it's not just McDonalds you oughta steer clear of.
McDonald's is the leader of the fast food industry, so it's easy to single them out, but it's not just them.
by BabyFireflyyy June 19, 2009

Free Daily Email

Type your email address below to get our free Urban Word of the Day every morning!

Emails are sent from daily@urbandictionary.com. We'll never spam you.

×