Top definition
A detour that is not "shorter", but is always more fun and usually involves dirt and catching air in vehicles not intended to catch air; a slightly more xtreme level of off roading
Craig: Dude you missed the turnoff to go home

Garrett: Chill man I'm taking the fun cut

Craig: WTF ARE YOU DOING ON THE DIRT

Craig: HOLY SHIT STAR....... we just caught air.

Garrett: told ya it'd be a fun cut.
by B1GR3D1 July 16, 2008
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
2
A detour that may not be faster but is always the funner route; usually involving an extreme form of off-roading and catching air in vehicles otherwise not meant to catch air.
Swartz: Dude you just missed the turn to go home

Red: Nah, I'm takin the fun cut

Swartz: Dude this is barely a road

Red: yeah i know

Swartz: DUDE UR GONNA HIT THAT BUMP!

Red watch this.

Swartz: YOU BASTARD!
(air time)

Swartz: OH, Shit star we just caught air

Red: told ya it'd be a fun cut
by B1GR3D1 July 29, 2008
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug
3
A more entertaining way to accomplish a task that could alternatively be reached in a shorter or quicker way.
Joe wanted to take the highway shortcut to the pub, but we decided to take the ferry funcut instead.
by mdhare October 01, 2007
Mug icon

The Urban Dictionary Mug

One side has the word, one side has the definition. Microwave and dishwasher safe. Lotsa space for your liquids.

Buy the mug